Vi har hatt med oss grupper av gjester i mer enn 30 år. Utallige representanter fra arkitektbransjen, entreprenørbransjen og for så vidt hele byggebransjen har funnet tonen sammen på disse fagreisene. Alle har vært svært fornøyde deltakere, på en messe som er en opplevelse i seg selv.
BAU samler ekspertisen fra alle sektorer og bransjer på et høyt internasjonalt nivå. Det fremmer kreativ dialog, legger til rette for kontakter og skaper synergier.
Foto: Leo Leister Roserbrothers
Aldri har det vært viktigere å følge med på hva som beveger seg i byggesektoren. Spesielt for alle som er involvert i planlegging, bygging og design av bygninger. Og la oss føye til alle som eier bygninger og har eldre bygningsmasse som straks må renoveres for å redusere energibruken.
Hva må til for møte fremtidens utfordringer? Vi vet at tilpasningsevnen til det bygde miljøet må økes. Dette kan bare oppnås ved å ha en helhetlig tilnærming til klimatilpasset bygging.
De internasjonale utstillerne på BAU dekker alle fagområder i byggebransjen og gir besøkende reell og praktisk kunnskap om framtidige løsninger.
«BAU i München har gitt meg en unik sjanse til å følge opp alt det nyeste innen fasader, men også andre fag som eksempelvis trebygg. Mye av kunnskapen bak fasadene og trekonstruksjonene på det nye Tøyenbadet ble skissert etter gode fagsamtaler på BAU. Og noen gode idéer kom også på Löwenbräukeller i München.» Sigurdur Gunnarsson, Dr.-Ing. Green Design Foto: Asplan Viak / Jan Khür |
BAU passer Schüco som hånd i hanske. Vi er særdeles opptatt av å lage produkter som skal vare i generasjoner. På BAU lanserer vi alltid nye løsninger for dagens og framtidens utfordringer i vår bransje. Vi er spent på å få snakke med deg og få dine meninger og tilbakemeldinger!
Med en av de største standene på hele messen og med mer enn 190 000 messedeltagere er selskapets tilstedeværelse på BAU tradisjonelt sett en vellykket publikumsmagnet.
Schüco presenterer ikke bare sine nyeste produkter, men skaper også et arrangement rundt messen som blir en uforglemmelig opplevelse for både tyske og internasjonale gjester.
Forberedelsene til neste BAU starter allerede kort tid etter at messen er ferdig, og utrolig mange ansatte i Bielefeld er involvert i planleggingen.
Det har blitt en fast tradisjon (med unntak av koronaåret 2021) og er et absolutt hjerteprosjekt for Schüco. Dette kommer til syne i den altomfattende organiseringen som nesten ikke lar noen ønsker stå uoppfylt.
Det sosiale aspektet med å treffe kolleger fra hele landet gjør dette til en minneverdig tur som jeg alltid ser frem til. Anbefales.» Espen Bjørklund, Daglig leder |
Fra bestilling av hotell og transfer, via et individuelt tilpasset program som f.eks. en individuell byvandring, et besøk på Alianz Arenaen til FC Bayern München eller BMW World, til en guidet tur med omvisning på Schüco-standen. Alt dette er en del av messeturen.
André Aksetøy, Arkitekt |
Rett ved siden av messehallen, på International Congress Centre (ICM) Messe München kan deltakerne møtes og mingles med andre over god mat og drikke.
Og ikke å glem de legendariske kveldene i Löwenbräukeller, som Schüco har reservert eksklusivt til sine gjester under hele messeuken. Der blir det tradisjonell bayersk mat og drikke, folkemusikk og underholdning!
Foto: Sascha Bartel
Foto: Sascha Bartel
Opplevelsen og innholdet i Schüco sin messetur bruker vi til å inspirere våre utstillere på Bygg Reis Deg. Jeg må innrømme at man blir en Schüco ambassadør av måten de har lagt opp denne turen på. Derfor anbefaler vi at alle våre utstillere enten de er store eller små lar seg inspirere av måten Schüco har lagt det opp på. Vi kan absolutt anbefale å delta på Schüco sin tur dersom man vil bygge på sin kunnskap, knytte nettverk med andre mennesker og ikke minst er opptatt av å se de siste nyhetene og bli inspirert av en av Europas ledende leverandører av glass- og fasadeløsninger.» |
Foto: Hovedbilde, Messe München GmbH